Podsumowanie 2022 roku

Rok 2022 zaczął się dla M-TECH bardzo dobrze 

Problem z wiadomych względów pojawił się końcem lutego.

Bardzo duża doza przeciągającej się niepewności w połączeniu z galopującą inflacją sprawiły, iż należało szybko przemyśleć całą strategię obraną z początkiem roku. Polityka zero covid z nagłymi lockdownami w kluczowych miastach Chin, była dodatkowym utrudnieniem w planowaniu łańcuchów dostaw. Każdy pracujący w handlu, miał styczność z tymi problemami. Jak pokazuje smutna rzeczywistość, niestety nie każda firma poradziła sobie z przeciwnościami losu tak dobrze jak M-TECH. Rok zakończyliśmy blisko 10% wzrostami. Firma w odpowiednim momencie podjęła kilka trudnych, strategicznych decyzji, co do których efektów nie można było mieć pewności.

Cała przygotowana na nowo strategia na wojenny rok 2022 opierała się o uczestnictwo M-TECH we wrześniowych targach Automechanika Frankfurt 2022. Zaczęło się od przeorganizowania strategii zakupowej, która w wewnętrznej nomenklaturze nosi miano strategii „zero braków”. Biorąc pod uwagę zmienność rynku i niepewność łańcuchów dostaw, zagwarantowanie towarów do sprzedaży na połowę września było absolutnie kluczowe. Po zabezpieczeniu towarów, nowości i dostępności, przyszła kolej na „siódme poty” działu marketingu i sprzedaży przy przygotowaniu naszego uczestnictwa w targach. Idąc pod rękę, sprzedaż i marketing przygotowały stand M-TECH w najmniejszym niemal szczególe.

Przyjmując terminologię piłkarską, atak - dział sprzedaży - najliczniejszy w historii, wykorzystał przygotowanie i wypracowaną pozycję do przypieczętowania sukcesu.

Rzesza nowych, tłum starych wynoszących nowości z naszego stoiska klientów i stare, przed-covidowe „odkurzone” znajomości przyniosły lepsze niż zakładane efekty. Podkreślam tu bardzo mocno rolę współpracy międzydziałowej w celu realizacji jasno nakreślonej strategii. Jako firma, zdajemy sobie sprawę, iż następne 2-3 lata mogą być trudne i pełne wyzwań, natomiast zrobimy wszystko co w naszej mocy, by nie zawieść zaufania powierzonego nam przez naszych Kontrahentów.

Życzymy Państwu wszelkiej pomyślności w 2023, i chcielibyśmy, by obrana przez Państwa droga do celu była zawsze dobrze oświetlona.

 

Tomasz Barczyk

Company Co-owner / CEO - Prezes Zarządu

Podsumowanie roku 2022 i plany na przyszłość 

Rok 2022 to jeden z najbardziej intensywnych lat w historii M-TECH.

Ogólnie ostatnie lata stawiały biznes i liderów przed coraz to nowszymi wyzwaniami. Finansowi liderzy nieustannie poszukują sposobów na znalezienie drogi, aby osiągnąć sukces, zrealizować założony plan i przygotować się na to co nastąpi w przyszłości. W roku 2022 jako Dyrektor Finansowy M-TECH skupiłem się wraz z zespołem na poszukiwaniu optymalizacji kosztów.

Szukanie oszczędności porównałbym do poszukiwania igły w stogu siana, ale każdy wie, że koszty które ponosi firma mają wielki wpływ na jej funkcjonowanie. Utrzymanie firmy w dobrym stanie finansowym związane jest z poszukiwaniem optymalizacji. W firmie, która rozwija się w szybkim tempie - tak jak M-TECH, wydatki lubią się nawarstwiać. Stała optymalizacja kosztów, budowanie poduszki finansowej sprawia, że biznes staje się po prostu bardziej bezpieczny, a oferta firmy ciągle pozostaje konkurencyjna. 

Dla M-TECH utrzymywanie czy stałe podnoszenie jakości naszych produktów, dbałość o zadowolenie i ciągły wzrost kompetencji pracowników to kwestie priorytetowe, które nie mogą mieć absolutnie żadnego wpływu na obniżanie kosztów w firmie.

Doświadczenie pokazuje, że każda optymalizacja musi być poprzedzona analizami finansowymi, bo to właśnie one przynoszą klientom najlepsze efekty. Oszczędności wynikające ze starannie opracowanego planu działania stanowią element większej, jakościowej zmiany.  Regularne monitorowanie wydatków oraz skuteczne ich ograniczenie przyczyniło się do osiągnięcia przez M-TECH rekordowych wzrostów w czasie trwającego kryzysu.

W roku 2022 poszukiwaliśmy oszczędności w transporcie, zainwestowaliśmy w sprzęt, aby usprawnić procesy magazynowe, obniżyliśmy skutecznie rachunki za media, które w czasie kryzysu energetycznego były sporym obciążeniem. W dłuższej perspektywie instalacja paneli fotowoltaicznych przyniesie wymierne oszczędności firmie jako odnawialne źródło produkcji energii. Dodatkowo przyczyni się do zmniejszania emisji toksycznych substancji tworząc nieszkodliwe źródła ogrzewania, co jest znaczącym krokiem w stronę ekologii.

Era globalnej gospodarki wojennej, nadchodzące kolejne fale kryzysu sprawiają, że następne lata niewątpliwie będą wyzwaniem dla przedsiębiorców. W roku 2023 w dalszym ciągu  priorytetowa będzie umiejętność szybkiego uczenia się oraz przystosowania się do nowych warunków rzeczywistości.

Będziemy konsekwentnie realizowali zaplanowane strategie i razem z naszymi Partnerami kroczyli do wspólnego celu.

 

Michał Jachowicz

Company Co-owner / CEO - Członek Zarządu

Podsumowanie 2022 roku w kontekście handlowym

Koniec roku to okres, kiedy handel tymczasowo spowalnia, a zaczyna się czas podsumowań, analiz i wyciągania wniosków. Wydawało się, że najtrudniejsze mamy za sobą, bo w końcu oswoiliśmy pandemię COVID-19 i przystosowaliśmy się do nowych realiów funkcjonowania w biznesie międzynarodowym. Wtedy nadszedł rok 2022, a z nim niespotykane dotąd wyzwania, szalejąca inflacja i widmo najpoważniejszego kryzysu gospodarczego od lat.

W obliczu tegorocznych trudności, doświadczenia wyniesione z okresu szczytu pandemii COVID-19 okazały się bezcenne. Nauczyliśmy się prowadzić działalność w niesprzyjających warunkach, trafnie ważyć ryzyka i dostrzegać okazje tam, gdzie inni widzą wyłącznie przeszkody. Seria odważnych decyzji, elastyczność w zarządzaniu, przejrzysta polityka wobec partnerów, a finalnie zaangażowanie i współpraca ludzi tworzących naszą firmę, doprowadziły nas do najlepszego roku w historii istnienia M-TECH Poland, dlatego z niekrytą dumą pragnę podzielić się naszymi najważniejszymi sukcesami i osiągnięciami w 2022:

  • Rekordowy rok pod względem sprzedaży i liczby nawiązanych relacji biznesowych
  • Wprowadzenie marki M-TECH na kolejne rynki pozaeuropejskie: Egipt, Arabia Saudyjska, Kazachstan i Tunezja
  • Udział we wszystkich głównych wydarzeniach branży automotive: Automechanika Frankfurt, Motortec Madrid, Autopromotec Bologna, Equip Auto
  • Poszerzenie oferowanej gamy produktowej o 90 unikalnych referencji w pięciu kategoriach produktowych
  • Otrzymanie tytułu Gazeli Biznesu 2022 – po raz szósty z rzędu

 

Kamil Pocheć

Sales Team Leader